Vyšší emisní poplatky mají vést k omlazení českého autoparku

 

Ačkoliv současné snahy Ministerstva životního prostředí ČR o zvýšení emisních poplatků za přeregistrace starších ojetých vozů povedou pravděpodobně k lehkému zdražení novějších ojetin, celkový dopad opatření by měl být pozitivní. „Jak již naše sdružení dlouhodobě upozorňuje, automobily v ČR jsou výrazně přestárlé, a to i podle statistik a hodnocení Sdružení automobilového průmyslu. Průměrný věk téměř 14 let je v rámci civilizované Evropy na pováženou. Obnova probíhá velmi pomalu a je bržděna dovozem nekvalitních přestárlých ojetin z Německa, Francie, Belgie a dalších zemí EU,“ uvedl předseda SOVA Ing. Zbyněk Veselý. Ministerstvo plánuje, že by od roku 2014 měl být nově emisní poplatek 3000 Kč vybírán i u první registrace vozů splňujících emisní normu EURO 3. „V této době se bude jednat o vozy ve stáří od 9ti do 14ti let, tedy prakticky na konci jejich životního cyklu. Je spíše otázkou, zda by se ministerstvo v předstihu nemělo zaměřit již i na vozy EURO 4, které se vyrábějí zhruba od roku 2005. V době zahájení platnosti nového zákona již budou mít také nejlepší roky za sebou,“ domnívá se Veselý, podle kterého jsou po odbourání všech dovozních bariér po vstupu do EU emisní poplatky jediným nástrojem, kterým může stát alespoň částečně zabránit tomu, aby se Česká republika stala vrakovištěm Evropy. V Česku by podle ministerstva životního prostředí bylo potřeba vyměnit za mladší asi dva miliony aut. Poplatky by se proto měly zvýšit i u nejstarších ojetin. Za první přeregistraci nabo první registraci v ČR pak u vozů, splňujících pouze normu EURO 2 zaplatíte 5000 Kč a za vozy s normou EURO 1 a bez katalyzátoru 10000 Kč. "Skupina vozů nejnižších cenových kategorií, které se již nevyplatí přeregistrovávat, se tak značně rozšíří," uvedl Veselý. Více zde.

Přetočený tachometr

Na první pohled je to pěkné ojeté auto. Tak proč ho nekoupit? Zkrátka proto, že se důvěra v takovém případě nevyplácí. Má stočený tachometr!   Více zde.

 

Při koupi bouraného vozu neporadil ani značkový servis

Roman sháněl rodinnou Škodu Roomster. Když jednu v bazaru v Praze 9 objevil, vůz nechal prohlédnout autorizovaným servisem. Až servis po koupi odhalil těžkou havarii.    Více zde.

 

Majitel bazaru zpronevěřil 6 milionů!

Provozovatel menšího autobazaru Josef M. se podle obžaloby dopustil zpronevěry. Prodával auta, za něž poté původním majitelům nezaplatil.   Více zde.

 

Okradli mě o 5 let

Myslíte si, že nejvíce pozměňovaným údajem při prodeji ojetiny je stav tachometru? Omyl! Jiný rok výroby má možná i vaše vozidlo!   Více zde.

Nákupem vozidla to nekončí – chraňte své vozidlo před zloději!

  Cebia SAT je moderní, komplexní řešení satelitního zabezpečení a hlídání automobilů.  cebia sat

 

 

   Buďte nároční a vyžadujte

   kvalitní systém!

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz