Zákazník dotáhl svůj spor s bazarem Davo Car až k šetření magistrátuMagistrát hlavního města prahy na základě oznámení zákazníka zahájil správní řízení s autobazarem Davocar, jelikož shledal, že používá nekalé ochodní praktiky. U nabízeného vozu chyběla servisní knížka, druhý klíč a měl různé technické závady.
Svoje negativní zkušenosti s bazarem zákazník zevřejnil na speciálně vytvořených webových stránkách. "V listopadu 2015 jsem sháněl nějakou starší dodávku. Na internetu jsem si vyhlédl i jednu v autobazaru Davocar v Olbramovicích - Citroen Jumper , rv. 2005 , cena 129 999 kč, údajně najeto pouze 164 000 km," začíná příběh zákazníka Tomáše Karafy. Zákazník si na svém webu stěžuje na praktiky bazaru při prodeji i na stav samotného ojetého auta.
"Mezi jinýma papírama k podpisu tam byl i protokol popisující stav vozidla , podle kterého na autě bylo všechno rezavé, opotřebované, se sníženou účinností a tekl z toho olej. Což se nezakládalo na pravdě a asi to bude jejich způsob , jak se zbavit případné zákonné odpovědnosti za skryté vady. Čili jsem řekl , že tohle jim prostě nepodepíšu, protože to neodpovídá skutečnosti," uvádí pan Karafa. Kvůli tomu, že už měl na vůz složenou celkem vysokou zálohu nakonec kapituloval a vůz koupil.
Problémy nastaly krátce po jeho převzetí. "V tom shonu a výmývání mozku jsem zapoměl na to, že se chci podívat na servisní knížku!!! ... prohledávám dokumenty , serviska nikde. A v rámci prohledávání dokumentů sem poprvé spatřil certifikát od Cebie, který paní v kanceláři ani slovem nezmínila a nějak nepozorovaně ho vpravila do desek, aniž bych si toho všiml. A tam bylo napsáno doslova toto : "Aktuálně v systému Cebia REPORT není dostatek záznamů pro jednoznačné posouzení stavu tachometru". Když sem tam volal , tak mi řekli, že to je kvůli chybějící servisní knížce. A při opětovném procházení smlouvy jsem zjistil , že tam je napsáno "předány 2 klíče" ... a měl sem jenom jeden . Takže telefonát do autobazaru , kde mi po chvilce pátrání řekli, že auto servisku nikdy nemělo a klíč je k tomu jenom jeden," vyjmenovává problémy s autobazarem pan Karafa.
Podle pražského magistrátu byl zákazník skutečně v právu. "Šetřením byla potvrzena Vaše informace, že vozidlo nemělo servisní knížku, ačkoliv z doplňujících informací uvedených v reklamě na vozidlo vyplýval opak. Reklama obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá... Zdejší odbor zahájil se společností DAVO CAR s.r.o. správní řízení pro podezření ze správního deliktu podle § 8a odst. 3 písm. b) zákona o regulaci reklamy..." uvádí se v dopise magistrátu, kterým zákazníka informoval o šetření jeho podnětu, a který najdete v příloze tohoto článku. Více najdete zde. |
Díky odebírání techničáků zmizí vraky, věří policie. Stáří aut je rekordní
Nová pravidla pro odebírání takzvaného malého technického průkazu přímo na místě policejní kontroly český vozový park neomladí. Ve spojitosti s novými pravidly přitom právě tento pozitivní efekt zazníval.
Policisté však věří, že ze silnic zmizí opravdu zjevné vraky. Průměrné stáří aut v Česku je přitom rekordní. Například šéf jihočeské dopravní policie Lubomír Veselý novou vyhlášku, která umožní policistům za vážné závady odebírat takzvané malé technické průkazy na místě, vítá. „Jednak vymýtí ‚popelnice‘, nebo případy, kdy lidé jezdí s auty po dopravní nehodě. Také přinejmenším ztíží činnost překupníků, kteří se snaží legalizovat auta různého původu,“ řekl iDNES.cz.
Zapravdu mu dává i Václav Špička z Autoklubu České republiky, který připomíná, že seznam třinácti závad necílí přímo jen na věkově stará auta. „Jsou namířené proti vrakům, nikoli starým autům,“ říká. Špička doplnil, že lidi, kteří nemají na nový vůz, vyhláška určitě nemusí nějak zvlášť trápit. „Není to namířeno na řidiče, kteří nemají na nová auta. Stáří nerozhoduje, jen technický stav. Je to jako při koupi ojetin: i mladší vůz může být v mnohem horším stavu než starší,“ říká Špička. Více najdete zde. |
Nákupem vozidla to nekončí – chraňte své vozidlo před zloději!Cebia SAT je moderní, komplexní řešení satelitního zabezpečení a hlídání automobilů.
Buďte nároční a vyžadujtekvalitní systém!Více informací na www.cebia.cz |
|
© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz |
|