ČOI upozorňuje na vysokou rizikovost komisního prodeje

Výsledky kontrol České obchodní inspekce, které provedla v bazarech v minulém roce, jsou alarmující. Porušení zjistila u více než 60 % kontrol, což představuje nárůst o 4 % oproti roku 2015. Inspekce zároveň upozorňuje na velké množství vozidel nabízených prostřednictvím komisního prodeje, tedy v zastoupení třetí osoby. Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA) dlouhodobě varuje před tímto druhem prodeje, který bazary využívají ke zbavení se odpovědnosti za případné vady auta.

Mezi další prohřešky bazaristů patří uvádění mylné anebo vůbec žádné informace o podstatných věcech, které jsou pro spotřebitele důležité při koupi ojetého motorového vozidla. „Pokud se tedy rozhodnete pro nákup použitého vozidla, tak si pečlivě zkontrolujte jeho technický stav, stáří, počet najetých kilometrů, počet majitelů, včetně podmínek pro případnou reklamaci,“ poradil ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

ČOI také posuzovala vozidla se soudními znalci. U 29 konstatovala, že spotřebitel neobdržel informace o skutečném stavu. U 21vozidel by uváděn nižší stav počtu najetých kilometrů oproti skutečnosti a u desíti znalci zjistili, že byly prováděny rozsáhlejší opravy, ale spotřebitel o nich nebyl informován.

Inspektoři celkem provedli 123 kontrol. Porušení právních předpisů zjistili při 74 kontrolách. Prodejcům ojetých vozů dala 63 pokut v celkové hodnotě 1,35 milionu korun. Inspektoři také upozornili na případ stočené Škoda Octavie 1,9 TDi, která měla tachometr přetočený nejméně o 120 844 km. Dle ukazatele na palubní desce měla najeto 188 384 km. Ze znaleckého posudku ale vyplynulo, že toto vozidlo bylo v únoru 2012 opravováno a tehdy už mělo najeto 309 228 km.

„Naše Sdružení dlouhodobě upozorňuje na problémy, se kterými se mohou spotřebitelé setkat při koupi ojetého vozu. Mezi nejčastější prohřešky, které SOVA řeší, patří stáčení společně s komisním prodejem. Ten využívají bazaristé právě k zbavení se zodpovědnosti za stočené anebo jinak problémové auto. Kupující častokrát ani nevědí, že auto nekoupili od bazaru, kde si jej byli vybrat. Problém zjišťují po pečlivějším prostudování smlouvy, kdy jim bazar auto nechce reklamovat a odvolává se na původního majitele. Ten obvykle s novými vlastníky nechce komunikovat vůbec. Jediným řešením pak zůstává soud, na který se ale většina majitelů neobrátí,“ ozřejmuje situaci s komisním prodejem předseda Sdružení SOVA Zbyněk Veselý.

Celý článek najdete zde.

Fušerské opravy a manipulace s vozidly se nevyhýbají ani světovým celebritám

Dle posledních informací, které přinesl server iDnes.cz, byl hotelový Mercedes S 280, ve kterém princezna Diana ujížděla se svým milencem před paparazzi, nejspíš špatně opravený vrak. S tímto výkladem nehody přišel francouzský publicista Jean-Michel Caradec’h, který vypátral původního majitele auta. Když jej viděl naposledy, byl Mercedes pojišťovnou odepsaným nepojízdným vrakem.

Při vyšetřování řešili policisté dvě možné příčiny nehody. Jednou bylo selhání řidiče a druhou honička s paparazzi, kteří měli auto vytlačit na sloup v tunelu. Šéf firmy, která vozidlo vlastnila, informoval policii, že mercedes neměl najeto ani 11 tisíc kilometrů. Měl jej koupit jako lehce ojetý od oficiálního dealera. Ve skutečnosti byla jeho historie daleko pestřejší. Vůz byl po totální havárii a neměl se už nikdy vrátit na silnici. Kdo ho opravil a znovu pustil na cesty, není jasné.

Řidiči firmy, která vůz vlastnila před havárií, si na mercedes stěžovali hned od začátku. Auto ve vyšších rychlostech plavalo a chovalo se nepředvídatelně. 

Celý článek najdete zde.

Vyzkoušejte systém AUTOTRACER = komplexní info o vozidlech a jejich historii.

 

DM autotracer

Vybíráte vozidlo a nevíte, které je to pravé?

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz