Soud řeší rozsáhlý případ podvodů s ojetinami, většina je z dovozuKolínský soud znovu řeší rozsáhlou kauzu legalizace kradených aut, kterou poprvé projednával již v roce 2015 a je v ní obžalovaných 19 lidí včetně dvou úředníků. V letech 2009 až 2011 měli pachatelé padělat doklady o technické způsobilosti ze zemí, odkud byla auta jen údajně dovezena. Ve skutečnosti auta pocházela z krádeží z Česka, Slovenska, Rakouska a Německa. Pachatelé jim měli přerážet identifikační VIN kódy a falešné zanášeli do padělaného technického průkazu. Na jeho základě úředníci podle obžaloby vystavili dokumenty české, čímž vůz zlegalizovali.
Soud měl začít výslechem svědků, kterých má být přes 20. Dle Českého rozhlasu se chce zabývat také například odposlechy nebo videozáznamy. „Většina obžalovaných využila práva nevypovídat. Ostatní odmítli, že by se dopustili protiprávního jednání. Bývalí úředníci měli podle spisu vyřizovat registrace aut na základě falešných dokladů a taky přijímat úplatky od lidí. Další obžalovaní mají problém kvůli údajnému uplácení úředníků, třeba když potřebovali rychle přihlásit vozidlo. Rozsudek ale tento týden ještě nepadne,“ uvedl Michal Trnka z Českého rozhlasu.
Tímto způsobem mělo být legalizováno až 34 kradených aut. „Pokud koupíte kradené auto, hrozí vám, že jej zabaví policie. Známe také mnoho případů, kdy vůz noví majitelé doma bez problémů užívali, ale po přejezdu za hranice a kontrole místní policie byl vůz zabaven a oni zůstali bez auta a financí,“ upozorňuje předseda SOVA Zbyněk Veselý. „Neznalá osoba, která neinvestuje do ověření automobilu čas a finanční prostředky, nemá de facto šanci zjistit, že se stala obětí podvodu. Právě proto se takováto auta nejčastěji prodávají přes inzeráty a nabízí je soukromé osoby, od kterých je vymáhání náhrady anebo uplatnění reklamace téměř nemožné. Pokud si kupující chtějí být jistí svou investicí, měli by raději sáhnout po autu od renomovaného prodejce, protože ten provede prověření za ně a takovéto auto vůbec nevykoupí, poškodil by tím své jméno a podnikání,“ doplnil Veselý.
Celý článek zde. |
Projde belgický model? Europarlament chce vymýtit stáčení tachometrů, navrhuje vězení i společnou databáziPřetáčení tachometrů může být do budoucna mnohem těžší. Poslanci Evropského parlamentu ve čtvrtek budou hlasovat o výzvě Evropské komisi, aby zajistila větší propojení registrů vozidel s opravnami a autobazary. Tím by se mělo lépe dohledat, kolik má konkrétní auto opravdu najeto. Poslanci také chtějí, aby bylo stáčení tachometrů všude v Evropě trestným činem. Falšování počtu najetých kilometrů trápí nejen Česko, ale i sousední Polsko. Tam se každý rok doveze milion ojetých aut a podle sociálnědemokratického poslance Janusze Zemkeho jich má 800 tisíc stočený tachometr. V Polsku se tedy s ojetinami podvádí ve velkém. To má vliv na důvěru zákazníků ve stát i na bezpečnost na silnicích. Zavést celoevropská pravidla pro sledování počtu najetých kilometrů považuje Janusz Zemke za dobrý nápad. Celý článek zde. |
Nákupem vozidla to nekončí – chraňte své vozidlo před zloději!Cebia SAT je moderní, komplexní řešení satelitního zabezpečení a hlídání automobilů.
Buďte nároční a vyžadujtekvalitní systém!Více informací na www.cebia.cz |
|
© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz |
|