Zvýšení eko daně zpoplatní i vozy vyrobené před rokem 2006

Stát plánuje rozšířit placení ekologické daně na auta vyrobená před rokem 2006. Doposud se platilo jen za vozy vyrobené před rokem 2000. K skupinám vozů, splňujících emisní normy Euro 0, 1 a 2 se tak přidá i skupina Euro 3. Tato auta by tak měla platit 3000 korun, pro vozy Euro 2 se poplatek zvýší na 5000 korun a vozidla s normou Euro 1 a starší bez katalyzátoru budou platit 10 000 korun. Při přeregistrování vozidla tak nebudou emisní poplatek platit jen majitelé nejmladších aut, splňujících emisní normu EURO 4. Zvýšení emisních poplatků má omladit vozový park v České republice, který je jeden z z nejstarších v Evropě. Průměrné stáří automobilů v ČR je 13,7 roku a tato čísla se v posledním období jen zvyšují. V Evropské unii je přitom průměrné stáří vozidel jen 8,2 roku. Omlazení vozů je jedním z hlavních cílů vlády, která tak chce dosáhnout lepší kvality ovzduší a tím i životního prostředí v tuzemsku. V době přijetí prvního zákona o emisních poplatcích, který se projednával v roce 2008, byly ještě vozy s emisní normou Euro 3 relativně „mladé“ a proto se na ně poplatky nevztahovaly. Nyní se však již jedná o vozy, které mohou být až 11 let staré. V roce 2006 navíc byla zavedena nová, přísnější norma EURO 4. Jak pro Českou televizi potvrdil mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Jiří Sochor: "Cílem navrhovaného opatření je lepší ochrana životního prostředí tím, že se omladí vozový park v České republice." V platnost by změna měla vstoupit v roce 2014, avšak Ministerstvo životního prostředí informovalo, že se bude snažit zákon novelizovat dříve. Stát totiž chce využít příjmy z těchto poplatků na program Zelená úsporám, který přiděluje dotace zejména na projekty zateplení obytných domů. Proto je možné, že ke změně dojde již během tohoto roku.   Více zde.

Podvodník okrádal v autobazaru v České Lípě

Televize Prima přinesla reportáž o tom, jak snadné je v autobazaru narazit na podvodníka. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil pan Jan Štěrba, když prodával svůj vůz přes malý místní autobazar a teď nemá ani auto, ani peníze. Na pracovníka bazaru bylo podáno ještě dalších 6 trestních oznámení.  Více zde.

 

Zfalšované techničáky

Hodonínští policisté rozplétají důmyslný podvod při legalizaci dovezených ojetin na místních úřadech. Kdo vlastně falšoval doklady? Více zde

 

Špatný stav českých vozů je častou příčinou autonehod

Autobazary odmítají nevyhovující vozidla, která se pak prodávají na inzerát. Do Česka se ze zahraničí dováží tisíce ojetých automobilů ročně. Jejich špatný technický stav je pak stále častěji příčinou dopravních nehod. Více zde

Vyzkoušejte systém AUTOTRACER = komplexní info o vozidlech a jejich historii.

 

DM autotracer

Vybíráte vozidlo a nevíte, které je to pravé?

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz