Příběh Lenky: Komisní prodej bez záruk

 

 Vůz jsem našla na inzerátu. Prodejce jsem zvolila z důvodu, že se jedná o oficiálního partnera značky vozu, a že prodávané vozy důkladně ověřuje. Před návštěvou jsme prodejce kontaktovali telefonicky. Byla jsem ujištěna, že ověření minulosti čtyřletého auta není žádný problém, že najeté kilometry udané v servisní knize a tachometru jsou pravdivé.

Během návštěvy jsem se na to pana prodejce opět ptala. Sdělil mi, že údaje jsou ověřené a zapsané v záznamu technického stavu vozidla. Záznam mi ukázal a bylo tomu skutečně tak. Dle inzerátu, záznamu technického stavu vozidla, údaje tachometru a údajů v servisní knize vozidla, mělo najeto 86 700km. Vozidlo jsem koupila v domnění, že toto kupuji od autorizovaného prodejce. Později jsem zjistila, že autobazar byl pouze zprostředkovatel a vůz prodává soukromá osoba, která se zabývá maloobchodem s motorovými vozidly a příslušenstvím.

Okamžitě po dojezdu domů, jsem začala zjišťovat závady. Na čelním skle, se po omytí zbytků polepové reklamy autobazarů objevily dvě praskliny. Tyto jsem nechala opravit odbornou firmou. Při výměně kol za letní bylo zjištěno, že i po sundání kola počítač ukazuje, že tlak je v pořádku, nikoli stav bez snímačů. Byla provedena výměna zadních tlumičů a zjištěno, že nefunguje klimatizace, tato byla taky opravena. Po několika dnech bylo zjištěno, že teče chladič. Na radu automechanika, kterému se zdálo opotřebení vozidla neúměrné ujetým kilometrům, jsem začala historii vozidla zjišťovat.

Po zjištění, že předchozí majitel v Lucembursku není soukromá osoba, ale stavební společnost jsem předpokládala, že vede evidenci a poslala e-mail s žádostí zda je možné sdělit skutečný stav ujetých kilometrů vozidla v době prodeje. Po několika dnech my bylo sděleno, že vozidlo v době prodeje firmou mělo najeto více než 220 000km. U jiného zástupce značky jsem nechala zjistit historii vozu. Záznam z listopadu 2008 v servisní knize (rozpito olejovou skvrnou) je 20 186km. Záznam ověření stavu vozidla ze stejného dne je 30 186km. Na podzim 2009 byla provedena záruční oprava a u ní je záznam km 75 209km.

Dle servisní knížky je v létě 2010 měněn olej při stavu 40 134km! Po zjištění, že jsem byla podvedena tyto údaje poskytla policii ČR. Zatím jako podání vysvětlení o odhalení trestného činu nebo přestupku. Nikoliv jako trestní oznámení.

Více najdete zde.

Stáří osobních aut v České republice přesáhlo 14 let

Průměrné stáří osobních aut registrovaných v Česku v letošním prvním pololetí poprvé od konce roku 1998 přesáhlo hranici 14 let. Zvýšilo se z loňských 13,9 roku na 14,06 roku. Počet registrovaných osobních aut se od konce minulého roku zvýšil o 56 844 na 4,756 miliónu vozů. Z celkového počtu téměř 35 procent tvořily vozy starší 15 let a 27 procent auta stará deset až 15 let. Je to poprvé od konce roku 1998, kdy průměrný věk osobních automobilů překročil hranici 14 let.   Více zde.

 

Kruhových objezdů je moc, říká nový ministr dopravy

V Česku se přemnožily kruhové křižovatky, stavějí se i tam, kde nejsou potřeba a jen zdržují. Nový ministr dopravy to chce zastavit. Za pravdu mu dávají i dopravní experti, často by stačily semafory s detekcí plynulosti provozu. Na mnoha místech dokázaly nové kruhové objezdy vyřešit zacpané křižovatky a snížit počet tragických nehod. V poslední době se však přemnožily a dokážou řidičům i lidem v okolí kvůli pomalé jízdě patřičně otrávit život.    Více zde.

Nákupem vozidla to nekončí – chraňte své vozidlo před zloději!

  Cebia SAT je moderní, komplexní řešení satelitního zabezpečení a hlídání automobilů.  cebia sat

 

 

   Buďte nároční a vyžadujte

   kvalitní systém!

     Více informací na www.cebia.cz

© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz