SOVA odhalila jednoduchý způsob legalizace stočených dovážených ojetin s pomocí STK
Sdružení SOVA odhalilo jednoduchý postup, jak je možno prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů u dovážených ojetin. Podvod následně neodhalí ani prověření vozu odbornými firmami, které se specializují na prověřování historie vozidel. „Dovozce si vybere pro koupi vozu některou ze zemí, kde neexistují nebo jsou jen velmi těžko přístupné databáze najetých kilometrů, jako je třeba Itálie. Většinou jde o levnější vozy s vysokým nájezdem kilometrů, například kolem 250 000. Po dovezení do České republiky vůz stočí na zhruba 140 000 až 150 000 kilometrů, aby ho zatraktivnil. Při první kontrole na STK hned po dovozu stanice technické kontroly tento falešný stav kilometrů zaznamená a uloží do systému. Následně se tento falešný počet kilometrů objeví v databázích určených k prověřování vozů jako jediný údaj o stavu tachometru dostupný v České republice pro konkrétní automobil. Výstupy z těchto systémů proto mohou být u dovážených vozů zavádějící a nemusejí stočené kilometry odhalit,“ upozornil předseda Sdružení SOVA Ing. Zbyněk Veselý. Na stáčení kilometrů upozorňuje také jeden zajímavý fakt. Zatímco například v Itálii stojí VW Golf 1.9TDI z roku 2006 s 140 000 najetými kilometry v průměru 176 000 korun, u nás je identický vůz o 9,3 % levnější. „Kupovat v cizině vozy za cenu vyšší, než za jakou jsou pak prodávány v tuzemsku nedává ekonomický smysl. Vyplatí se to pouze v případě, že původně šlo o auta s vyšším počtem najetých kilometrů, jejichž tachometry byly následně upraveny. Pak se vyplatí prodávat auta za dumpingové ceny a ještě na nich lze vydělat. Jediný, kdo utrpí škodu, je koncový zákazník,“ dodal Veselý. Každý měsíc je podle odhadu sdružení v České republice takto zmanipulováno asi 12 000 ojetých automobilů z dovozu. Pokračování zde.
|
Jedno auto, lavina problémů Služební vozy nakupují v bazarech i malé a střední firmy. Jenže bez odborného znalce a právníka si mohou způsobit řadu problémů. Svědčí o tom dvouletá zkušenost majitele malé firmy ze středních Čech s koupí ojetiny, kterou jsme dva roky dokumentovali. Více zde.
Omylem koupený kradený vůz může chtít majitel zpátky Pokud koupíte v bazaru ojetý automobil, který je ve skutečnosti kradený a pachatel u něj přerazil VIN kód. Může skutečný majitel během tříleté lhůty požadovat vrácení majetku, pokud dokáže, že je skutečným vlastníkem auta. Vám tak potom nezbude nic jiného, než se snažit vymoci své peníze zpět na majiteli bazaru. Vice zde
Vyzkoušeli jsme autobazary Všichni víme, kolik dostaneme za jízdu na červenou. Kolik ale dostaneme za ojeté auto. Kdo a jak stanovuje ceny a můžeme věřit navíc zaměstnancům bazarů? Vice zde. |
Bezpečnostní značení skel
- snižuje riziko odcizení vozidla o 96%- snadná instalace a registrace v mezinárodním informačním systému OCIS- sleva na havarijním pojištění až 10%- levné a účinné zabezpečení, kteréOPRAVDU FUNGUJE!
Více informací na www.cebia.cz |
|
© 2004 - 2018 SOVA - Sdružení na ochranu vlastníků automobilů | e-mail pro stížnosti: klikněte zde, e-mail pro novináře a ostatní komunikaci: info@sdruzeni-sova.cz |
|